
Jämlik service och bemötande
För att kunna leverera en jämställd och jämlik verksamhet är vårt bemötande och hur vi aktivt skapar delaktighet av stor betydelse. I den här utbildningen får ni handfasta tips om hur ser service och ert bemötande kan bli mer jämställt och likvärdigt för alla.
För offentliganställda är det en del av själva uppdraget och för företag är det en del av kundkontakten. För medlemsorganisationer handlar det ofta om att nå fler som vill engagera sig. Alla har allt att vinna på jämlik service och ett jämlikt bemötande.
Kan vi skapa ojämlikhet utan att vi menar det genom att vi inte aktivt tänker på hur vi behandlar människor? Hur kan vi vår arbetsvardag arbeta för att nå mål om jämlik service? Hur påverkar samhällets strukturer er verksamhet? Föreläsningen ger en grundläggande introduktion i ämnet, berör de olika diskrimineringsgrunderna samt tydliggör vad normkritiska perspektiv handlar om.
Innehåll
- Jämlikt bemötande
- Jämlik service
- Relation mellan samhällets strukturer och er verksamhet
- Relation mellan dåligt bemötande/service och diskriminering
- Normkritiska perspektiv
Format
Vi erbjuder utbildningen i halvdags- eller heldagsformat. Vid heldag ger vi mer utrymme till verklighetsnära exempel från er egen bransch. Ni kan också boka utbildningen som en kortare, mer översiktlig föreläsning.